


Ogarnięci niesłabnącym tempem życia w 21. wieku, dzisiejsi klienci rzeczywiście doceniają okazję do odprężenia, odpoczynku i skorzystania z odrobiny terapii zakupowej. To dążenie do dobrego samopoczucia - oraz fakt, że ci klienci, którzy mają poczucie komfortu, dłużej robią zakupy i wydają więcej - jest czymś, o czym sieć JBC sklepów mody popularnej wiedziała od dawna. W rzeczywistości, firma JBC ściśle współpracowała przez ubiegłe lata z firmą Daikin w celu zapewnienia we wszystkich swoich sklepach właściwego poziomu sterowania klimatem i komfortem.
Ostatnio, w ciągu trwających poszukiwań sposobu dalszej optymalizacji kosztów eksploatacji, sklep mody JBC przeprowadził z firmą Daikin testową eksploatację obiektu w celu oceny potencjalnych korzyści stosowania technologii Zmiennej Temperatury Czynnika Chłodniczego (VRT). Wyniki tego testu były bardziej niż rozstrzygające.
"Komfortowy klimat w sklepie jest czynnikiem krytycznym dla zadowolenia i utrzymania klienta."
- Gert Laeveren, JBC
Technologia VRT pod lupą
W celu uzyskania dokładnego porównania kosztów eksploatacji i poziomów komfortu technologii VRT wykorzystano dwie identyczne jednostki zewnętrzne Sky Air, z których każda była połączona z unikalnym systemem kasety z nawiewem obwodowym firmy Daikin.
Jeden z testowanych systemów był wyposażony w technologię Daikin VRT, która zmienia temperaturę czynnika chłodniczego w celu dostosowania się do bieżącego obciążenia w pomieszczeniu, natomiast drugi system nie miał włączonej funkcji VRT. Aby zapewnić identyczne czasy pracy i ustawienia w celu uzyskania dokładnego porównania, te dwie jednostki były połączone z taką samą jednostką sterownika zdalnego, o takiej samej temperaturze w pomieszczeniu, prędkości wentylatora, przepływie powietrza itd.
Obie jednostki zewnętrzne Sky Air były podłączone także do licznika energii, aby precyzyjnie mierzyć ich rzeczywiste zużycie energii. Takie dane były zbierane co minutę każdego dnia w okresie od czerwca 2017 do maja 2018. Bieżące wskazania były monitorowane i raportowane zdalnie z wykorzystaniem usługi Daikin Cloud Service.

Niższe koszty, większy komfort

Parametry pracy jednostki z funkcją VRT były znacznie lepsze w kategoriach zużycia energii i komfortu, zarówno dla odwiedzających sklep, jak i dla personelu sklepu.
Z punktu widzenia efektywności energetycznej, system VRT zużywał o 21% mniej energii w łagodnych warunkach, rejestrując imponującą oszczędność roczną 14%. Mnożąc te wartości przez całkowitą liczbę sklepów JBC uzyskuje się pogląd, jak dużo firma JBC może zaoszczędzić na kosztach eksploatacji dzięki zastosowaniu technologii VRT - nie pomijając przy tym utrzymywania komfortu klientów podczas wydawania pieniędzy, a także korzyści dla środowiska.
Dowiedz się więcej
-
JBC Vilvoorde Case study DEUEN18-031PDF | 1.19MB